Categoriën

OfficeHeart Blog

Persoonlijk e-mailadresboek

Toegevoegd op 4-10-2018 door OfficeHeart in E-mail
image

Het adresboek is een groep met e-mailadressen die gesorteerd kunnen worden op AAN/CC/BCC niveau, waardoor er makkelijker en sneller een mail naar meerdere personen verstuurd kan worden. Dit e-mailadresboek is persoonlijk voor iedere OfficeHeart gebruiker.

Aanmaken van een adresboek:


  • Ga naar de module Email - Email.
  • Open in de header het "Adresboek".






  • Klik op "+Groep toevoegen".
  • Vul een groepsnaam in.






  • Klik op "+Adres toevoegen".
  • Vul een naam in(deze hoeft niet overeen te komen met het e-mailadres).
  • Vul een e-mailadres in(er wordt automatisch gezocht op e-mailadressen die in OH voorkomen, maar er kan ook een e-mailadres worden ingevuld wat in OH nog niet bekend is).






  • Kies een type: het ingevulde e-mailadres wordt op de plek van het gekozen type geplaatst bij het versturen van een e-mail(E-mailadres met type BCC, wordt bij het versturen van een mail in de BCC gezet).






  • Wanneer de gewenste e-mailadressen zijn toegevoegd, is in het overzicht te zien welke e-mailadressen er in de groep horen en waar deze geplaatst worden bij het verzenden van een e-mail. 


 

 

Versturen van een e-mail door middel van het adresboek:


  • Klik op "+Nieuwe e-mail". 
  • Vul bij Aan: de naam van de aangemaakte groep in. 






Bij het zoeken op de naam van het adresboek wordt deze bovenaan de lijst weergegeven. Het is te herkennen aan het groene icoontje. In de lijst wordt weergegeven hoeveel adressen het adresboek bevat. 

  • Selecteer het adresboek. 
  • De e-mailadressen worden in de juiste regel van de e-mail geplaatst. 






Het is mogelijk om meerdere adresboeken toe te voegen.