Bij het aanmaken van een factuur kunnen er verschillende betalingstermijnen gelden, dit kan bv. per klant verschillend zijn. Het betalingstermijn staat in het sjabloon wat gebruikt wordt voor de factuur en bij verschillende betalingstermijnen is het niet efficiënt om steeds het sjabloon aan te passen. Om dit proces makkelijker en efficiënter te maken is er een nieuwe tool in OfficeHeart gemaakt. Hoe deze tool werkt, wordt hieronder uitgelegd:
Betalingscondities aanmaken:
Vb.
Na het invullen van de tabel "Betalingscondities" moet er nog een tabel worden ingevuld. Dit is de koppeling tussen tabel 1 en de uiteindelijke factuur. Aan elke betalingsconditie die aangemaakt is in de eerste tabel, moet in de tweede tabel een "betalingsconditie vertalingen " hangen.
Let op: er kunnen meerdere vertalingen aan 1 betalingsconditie gehangen worden.
vb.
In het voorbeeld zijn er bij de betalingsconditie met ID nummer 1 twee verschillende conditions aangemaakt. Beide hebben hetzelfde ID nummer omdat het allebei om de Betalingsconditie van 14 dagen gaat. In het veld Condition is een Nederlandse en Engelse variant toegevoegd. Achter de Conditions is met afkortingen genoteerd om welke taal het gaat.
Wanneer er alleen in het nederlands wordt gefactureerd hoeft alleen de Nederlandse vertaling te worden toegevoegd.
Onderstaande 4 talen worden het meest gebruikt:
Sjabloon aanpassen:
Na het toevoegen van de betalingscondities en de vertalingen moet het sjabloon van de factuur nog worden aangepast.
In het sjabloon staat het betalingstermijn uitgeschreven, de plek van deze regel is niet belangrijk.
Op de plek waar het betalingstermijn stond staat nu het veld <<CONDITIE>>. Het sjabloon kan worden opgeslagen.
Factuur in andere taal
Voor het aanmaken van een factuur in een andere taal moet er voor elke taal een apart sjabloon gemaakt worden.
vb. Engels