Categoriën

OfficeHeart Blog

Knowledgebase

Toegevoegd op 18-4-2017 door OfficeHeart in Helpdesk
image

De knowledgebase is een soort informatiebank waar allerlei informatie opgeslagen kan worden. Interne vragen met antwoord, informatie artikelen over het bedrijf etc.... Het lijkt een klein beetje op OfficeShare alleen is het hier mogelijk om aan een artikel een bijlage te hangen. Hoe gaat dit allemaal in z'n werk? In deze blog wordt het uitgelegd.

  • Kies Helpdesk - Knowlegdebase

 

  • Kies bovenin de knoppenbalk voor + Nieuw artikel 

 

 

In het artikelgegevens scherm wat verschijnt kunnen verschillende gegevens ingevuld worden. 

 

 

- Titel: artikelnaam

- Antwoord: aanvullende informatie over het artikel. 

- Categorie: het artikel wordt in het overzicht ondergebracht bij de gekozen categorie. 

- Status: de status van het artikel

- Eigenaar: wie heeft het artikel gemaakt.

- Interne opmerkingen: hier kunnen door andere collega's opmerkingen geplaatst worden.

- Bijlage: er kan een bijlage aan het artikel worden toegevoegd.

- Gerelateerd artikel: Het gemaakte artikel kan aan een bestaand gerelateerd artikel worden gekoppeld. 

 

Let op: Een bijlage of gerelateerd artikel kunnen pas worden toegevoegd nadat de artikelgegevens opgeslagen zijn. Dus kies eerst opslaan en voeg daarna de bijlage toe. 

 

 

Het is bij een artikel maken mogelijk om de feedback te vragen van een collega. Om dit te doen moet er op de Feedback knop geklikt worden bovenin het venster. Dit werkt het zelfde als Tip Collega. 

 

Als het artikel is opgeslagen en gesloten zal deze zichtbaar worden in de overzichtslijst. 

 

Instructievideo: