OfficeHeart Blog

Koppeling tussen e-mailafzender en herkomst melding.

Toegevoegd op 17-11-2017 door OfficeHeart in Beheer Helpdesk
image

Wanneer e-mailberichten worden omgezet naar een melding wordt de melding aangemaakt met als herkomst E-mail. Hier kan het afzender adres van het e-mailbericht aan toegevoegd worden. Zo kan er goed geselecteerd worden per afzender ipv alleen alle meldingen die uit de e-mail komen. Hierbij kan het natuurlijk zo zijn dat er bij één herkomst meerdere e-mailadressen worden gebruikt. Ook deze e-mailadressen kunnen worden ingesteld in OfficeHeart.

 

 

Allereerst het koppelen van één e-mailadres aan een herkomst:

 

  • Selecteer Beheer - Tabellen - Incident Herkomst







  • Selecteer het potloodje voor aan de regel zodat de herkomst kan worden aangepast. 


  • Achter de herkomst moet het e-mailadres komen te staan. Hierbij maakt het niet uit of er een koppelteken wordt gebruikt of niet. Als het e-mailadres in de zelfde regel staat is het goed. 





  • Alle meldingen die via e-mail en dit e-mailadres binnen gekomen zijn krijgen de herkomst Test. 



Als tweede het koppelen van meerdere e-mailadressen aan een herkomst:


  • Selecteer Beheer - Tabellen - Meldingen herkomst - emailadres


  • Voeg een nieuwe rij toe






  • Vul bij het Id nummer bij de eerste regel die toegevoegd wordt een 1, elke extra regel is een cijfer hoger. 


  • Als tweede moet het Id nummer van de Herkomst waaraan het e-mailadres gekoppeld moet worden, worden ingevuld. Dit is terug te vinden in de Tabel Incident Herkomst. 


  • Als laatste moet het e-mailadres ingevuld worden die aan de desbetreffende melding gekoppeld moet worden. Wanneer er een melding binnenkomt van dit e-mailadres zal het automatisch gekoppeld worden aan de Herkomst die bij het ingevulde Id nummer hoort. 


  • Bevestig door op het vinkje te klikken.