Categoriën

OfficeHeart Blog

OfficeHeart App

Toegevoegd op 14-3-2017 door OfficeHeart in Algemeen
image

Overal en altijd inzicht hebben in uw e-mail, agenda, notities en klantenbestand?! Dat kan met de nieuwe OfficeHeart App. Deze makkelijke overzichtelijke applicatie is gesynchroniseerd met uw OfficeHeart account. In deze blog wordt uitgelegd hoe de applicatie werkt.

De OfficeHeart applicatie(OfficeHeart 2.0 Beta) is voor Android gebruikers te installeren in de PlayStore. 

 

 

Nadat de OfficeHeart App geïnstalleerd is kan er door middel van uw persoonlijke inloggegevens van OfficeHeart worden ingelogd. In het blogartikel over inloggen vind u meer informatie.

Op het startscherm van de applicatie staan verschillende icoontjes met gegevens. Vanuit deze icoontjes kan er doorgeklikt worden naar de desbetreffende module. Door deze startpagina is er ook gelijk een overzicht van de openstaande e-mails, taken, notities en afspraken. 

Een tweede optie om naar een module te gaan is door links boven in het scherm  op menuknop te klikken. Er verschijnt nu aan de linkerkant van het scherm een vak met alle verschillende modules

 

                          

 

Relaties

Onder de module Relaties kan er gezocht worden naar klanten door in de zoekbalk de gewenste klantnaam of code in te vullen. Om meer informatie te krijgen over de desbetreffende klant kan er op het pijltje > geklikt worden. 

1. In het nieuwe scherm wat verschijnt worden de gegevens van de klant zichtbaar(huisje).

2. In het tweede tabblad zijn de adresgegevens van de klant zichtbaar(map-marker). 

 

                              

3. Het derde tabblad staat voor de contactpersonen die aan de klant verbonden zijn(telefoonboekje). Ook hier kan er door middel van het pijltje > door geklikt worden zodat de gegevens getoond worden.

 

                          

 

Met het potloodje rechtsboven in de hoek kunnen alle gegevens aangepast worden. 

 

Email

Als de module geopend wordt verschijnt de mailbox  van het account waarmee is ingelogd. 

Rechtsboven in de hoek staat een mapje. als hier op geklikt word verschijnt er een overzicht van alle mailboxen en hun mappen waar de desbetreffende medewerker in mag. 

 

         

 

Voor het aanmaken van een nieuwe email kan er op het rode plusje worden geklikt. Er verschijnt een nieuw scherm waarin de e-mail gemaakt kan worden. Met het pijltje rechtsboven in het scherm wordt de e-mail verzonden.

 

Let op: Indien u een bijlage via de app wilt versturen, moet u dit via uw bestanden/galerij doen. De gewenste afbeelding of bestand kan worden gedeeld via de OfficeHeart app. Deze komt dan automatisch in een nieuw e-mailbericht terecht. 

 

          

 

Om een e-mail te openen moet er op de e-mail geklikt worden. Rechtsboven in de hoek moet er op het icoontje geklikt worden om de opties voor deze mail te zien. Hier kan de mail worden opgeslagen na verandering, beantwoordt, doorgestuurd, afgehandeld of verwijderd worden. 

Let op: om deze acties te doen moet er wel eerst een project aan gekoppeld worden.

 

 

Agenda

Onder de module agenda is een overzicht te vinden van de agenda. Door middel van het rode plusje kan er een nieuwe agenda afspraak gemaakt worden. Als alle gegevens zijn ingevuld kan de afspraak, door op het disc icoontje te klikken, worden opgeslagen.

 

          


 

Boven in het overzicht van de agenda staat het weeknummer en het jaartal aangegeven. Als er op het vinkje hiernaast geklikt wordt, schuift de kalender naar beneden. Hier kan een bepaalde datum, maand of jaar worden gekozen. 

Indien het nodig is om de agenda van een andere medewerker in te zien kan dit door rechts boven in het scherm op het witte poppetje te klikken. Er verschijnt een vak onderin het scherm waarin de desbetreffende medewerker gekozen kan worden.

 

          

 

Het is binnen deze modulen mogelijk om de agenda op verschillende manier weer te geven. Rechts boven in het scherm bevinden zich drie puntjes. Wanneer hier op geklikt wordt verschijnt er een klein vakje waar er keuze gemaakt kan worden tussen dag, werkweek of maand. Ook kan de agenda weergegeven worden als werktijden of hele dag. 

 



Notities

Onder de module Notities bevinden zich alle notities die zijn aangemaakt. In de zoekbalk kan een zoekterm worden ingevuld waarnaar gezocht moet worden. Indien er op de drie puntjes rechtsboven in het scherm geklikt wordt verschijnt er een wit vak waar gekozen kan worden welke notities getoond moeten worden. 

 

Om een nieuwe notitie te maken moet er op het rode plusje geklikt worden. In het scherm wat dan verschijnt kunnen de gegevens worden ingevuld en door middel van het disc icoontje worden opgeslagen.

Let op: bij het aanmaken van een notitie is het belangrijk dat het onderwerp en project worden ingevuld. 

 

          

 

Taken

Net als bij de vorige modulen kan ook hier een nieuwe taak worden aangemaakt door middel van het rode plusje. In het toevoegscherm wat verschijnt moet alle informatie van de taak worden ingevuld. Om deze op te slaan kan er weer op het disc icoontje worden geklikt.

Ook hier is het belangrijk dat er een onderwerp en project wordt ingevuld. 


          

 

Om een bestaande taak te wijzigen of af te handelen moet er op de desbetreffende taak geklikt worden. In het scherm wat verschijnt kunnen de wijzigingen worden ingevoerd. Door weer op het disc icoontje te klikken wordt te taak opgeslagen. 

Op het takenoverzicht staat rechtsboven in het scherm een wit poppetje. Hiermee kunnen de taken van verschillende medewerkers weergegeven worden. 

 

          

 

Uitloggen

Om het account uit te loggen op de app, kan er in het hoofdmenu gekozen worden voor uitloggen. Er verschijnt een pop-up scherm waarin gevraagd wordt of u het zeker weet dat u wilt uitloggen. Klik hier op JA.