OfficeHeart Blog

Persoonlijke voorkeuren

Toegevoegd op 29-2-2012 door OfficeHeart in Startportaal
image

OfficeHeart kent een portal. Dit is een soort overzichts- of dashboardpagina. Nieuwsberichten kunnen hier worden gepubliceerd, gebruikers kunnen zelf bepalen welke widgets (statistieken, recente documenten, takenlijst, afspraken etc.) worden getoond en de persoonlijke voorkeuren kunnen er worden ingesteld.

Bij de persoonlijke voorkeuren kunnen diversen instellingen worden opgegeven. Hieronder een weergave van welke instellingen er gedaan kunnen worden.

 

1. Startpagina 

Elke gebruiker kan zelf bepalen op welke pagina hij/zij terecht komt na het inloggen in OfficeHeart. Wanneer de gebruiker bijvoorbeeld veel werkt met de e-mail kan deze pagina als startpagina worden ingesteld. Voor een helpdeskmedewerker is wellicht de incidentenlijst de beste instelling.

 

 

2. Skins

Voor de weergave van OH kan er gekozen worden tussen acht verschillende stijlen. Deze stijlen of skins bepalen de opmaak en kleurstelling van de vensters. Op verzoek kunnen er aanvullende stijlen worden ontwikkeld.

 

 

 

3. Organisaties

Onder het kopje organisaties kunnen, indien deze er zijn, verschillende organisaties gekozen worden.

 

 

4. E-mailadres

De gebruiker kan zijn/haar eigen e-mailadres opgeven en/of wijzigen. Dit e-mailadres wordt o.a. gebruikt voor het toesturen van een 'wachtwoord reset link' wanneer de gebruiker zijn/haar wachtwoord vergeten is.

 

 

5. Documenteditor

Als documenteditor zijn er verschillende mogelijkheden om te kiezen. In deze editor zullen de documenten in OfficeHeart getoond en bewerkt kunnen worden.

 

 

6. Records

Record per pagina, in de mailbox, projectlijst, bedrijvenlijst etc. worden een bepaald aantal record per pagina getoond. Dit kan in dit vakje worden aangepast. 

 

 

7. Standaard afzender e-mail

Als gebruiker kan er een standaard e-mailadres worden ingevuld waarmee e-mail verzonden moeten worden. Deze keuze kan ook op automatisch gezet worden. Dan kies OH automatisch het e-mailadres welke het meest voor de hand ligt. 

 

 

8. Voorkeur vinkjes

Onder de bovenstaande opties staan verschillende vinkjes die aan en uit gezet kunnen worden. 

 

   

- De eerste twee vinkjes gaan over de favorieten bij bedrijven/projecten. 

- De middelste vier vinkjes hebben te maken met de e-mailberichten.

- De laatste vier vinkjes gaan over het startportaal.

- "Eerste record in de lijsten automatisch selecteren" -> nieuw vinkje die gaat over de bedrijvenlijst/e-maillijst/documentenlijst etc. 

 

Notificaties

Naast het tabblad voorkeuren zitten de Notificaties. Onder dit tabblad kan worden aangegeven van welke, hoelang en waar er een notificatie gegeven moet worden. 

 

 

E-mailhandtekeningen

Het laatste tabblad gaat over de E-mailhandtekeningen. Onder dit tabblad kan een e-mailhandtekening worden toegevoegd, gewijzigd of verwijderd. Let op bij de e-mailhandtekening moet eerst op Opslaan worden geklikt voordat de Gebruikersinstellingen gesloten kunnen worden. 

 

 

Met de knop 'Gridinstellingen resetten' kunnen alle instellingen terug worden gezet naar de standaard instellingen.