Groepen samenstellen

Groepen samenstellen

Om overzicht te houden in het relatiebestand kunnen er groepen worden aangemaakt. Deze kunnen worden gegroepeerd naar eigen inzicht en criteria. En deze groepen kunnen worden opgehaald voor bijvoorbeeld een mailing naar één specifieke groep, maar ook meerdere groepen tegelijk. Dit gaat als volgt:

 

  • Ga naar ‘Relaties’ –> ‘Groepen’
  • Klik op ‘Groepen samenstellen’ in de toolbar
groepen samenstellen
  • Klik op ‘+EN criteria’ om een nieuwe criteria te selecteren
  • Nadat de criteria is geselecteerd worden de waardes van de criteria getoond
  • Bijvoorbeeld: ‘Alle bedrijven met de Organisatie – Management’
  • Klik op ‘Toon selectie’ om de selectie bedrijven met de gekozen criteria te tonen
groepen samenstellen
  • Het is mogelijk om meerdere criteria in te stellen voordat de selectie getoond wordt. Hierbij heb je de keuze uit een EN criteria en een OF criteria
  • EN criteria: naast de gemaakte selectie kan er nog een andere selectie gemaakt worden. Beide criteria worden weergegeven in de selectie
  • OF criteria: uit de gemaakte selectie kan door middel van een of vraag een specifiekere selectie gemaakt worden. 
  • De selectie kan vervolgens worden geëxporteerd naar Excel en toegevoegd worden aan een (bestaande) groep