Scannen naar een e-mailaccount kan al enkele jaren. De scan wordt dan als PDF document naar een opgegeven mailadres gestuurd. Met OfficeHeart is de registratie en afhandeling hiervan eenvoudig en efficiënt zodat de verdere verwerking niet meer tijd kost dan noodzakelijk. Per mailaccount kan worden aangegeven of deze wordt gebruikt als ‘digitale mailbox’. Alle berichten die in deze mailbox binnenkomen worden alleen de bijlagen opgeslagen. Daarna wordt het bericht verwijderd.
Instellen
- ‘Beheer’ -> ‘Emailaccounts’
- Dubbelklik op het gewenste mailaccount
- Vink het vakje ‘E-mailaccount voor digitaliseren/scannen’ aan
De bijlagen zijn terug te vinden in een lijst van te verwerken documenten ‘Ontvangen bestanden onder e-mail’. Vanuit deze lijst kunnen deze eenvoudig als document geregistreerd worden, als bijlage aan een e-mail worden gekoppeld, gedownload worden of worden opgeslagen in OfficeShare. Om de verwerking en een juiste registratie nog makkelijker te maken wordt er een preview getoond van de meest voorkomende bestandstypes waaronder: doc, .docx, .pdf, rtf en verschillende afbeeldingsformaten. Welke gebruikers toegang hebben tot deze functionaliteit is op te geven onder rollenbeheer.