Het adresboek is een groep met e-mailadressen die gesorteerd kunnen worden op AAN/CC/BCC niveau. Hiermee kan makkelijk en snel een mail naar meerdere personen verstuurd worden. Dit e-mailadresboek is persoonlijk voor iedere OfficeHeart gebruiker.
Aanmaken adresboek
- Ga naar de module Email – Email.
- Open in de header het “Adresboek”.
- Klik op “+Groep toevoegen”.
- Vul een groepsnaam in.
- Klik op “+Adres toevoegen”.
- Vul een naam in(deze hoeft niet overeen te komen met het e-mailadres).
- Vul een e-mailadres in(er wordt automatisch gezocht op e-mailadressen die in OH voorkomen, maar er kan ook een e-mailadres worden ingevuld wat in OH nog niet bekend is).
- Kies een type: het ingevulde e-mailadres wordt op de plek van het gekozen type geplaatst bij het versturen van een e-mail(E-mailadres met type BCC, wordt bij het versturen van een mail in de BCC gezet).
- Wanneer de gewenste e-mailadressen zijn toegevoegd, is in het overzicht te zien welke e-mailadressen er in de groep horen en waar deze geplaatst worden bij het verzenden van een e-mail.
Versturen e-mail met adresboek
- Klik op “+Nieuwe e-mail”.
- Klik op Adresgroepen boven in de header.
- Selecteer het adresboek en klik op ‘Selecteren’
- De e-mailadressen worden in de juiste regel van de e-mail geplaatst.
- Het is mogelijk om meerdere adresboeken toe te voegen.