Problemen met inloggen

Problemen met inloggen

Heb je problemen met inloggen? Dat kan verschillende redenen hebben. Bijvoorbeeld een onjuist wachtwoord, de verkeerde gebruikersnaam of te veel ongeldige pogingen gedaan om in te loggen.

Foutmelding bij inloggen

officeheart-foutmelding inloggen

Deze bovenstaande foutmelding is een algemene melding. Het geeft niet precies de oorzaak aan. Dit is vanuit beveiligingsoogpunt ongewenst. Wanneer er bijvoorbeeld wordt aangegeven dat het wachtwoord onjuist is, weet een kwaadwillende gebruiker dat de gebruikersnaam wel goed is. Daardoor kan het dus lastig zijn om de exacte oorzaak vast te stellen. Kortom het niet kunnen inloggen kan de volgende oorzaken hebben:


  • Gebruikersnaam en/of wachtwoord onjuist:
 

Dan is één van beide gegevens niet correct opgegeven. Controleer of er geen spaties voor of achter de gebruikersnaam en of wachtwoord staan. Daarnaast kan de ‘wachtwoord vergeten’ optie gebruikt worden om een nieuw wachtwoord in te stellen. Ook kan er contact opgenomen worden met de applicatiebeheerder binnen de organisatie.


  • Teveel ongeldige inlogpogingen:
 

Wanneer er meer dan 3 ongeldige inlogpogingen gedaan zijn, wordt het account tijdelijk geblokkeerd. Na 5 minuten kan er een nieuwe inlogpoging worden gedaan. Ook in dit geval kan de ‘wachtwoord vergeten’ optie worden gebruikt om een nieuw wachtwoord in te stellen.


  • Geen toegang vanaf deze locatie:
 

In OfficeHeart kan er per gebruiker beperkingen worden ingesteld vanaf welke locatie deze gebruiker mag inloggen. Deze beperkingen zijn op basis van het IP adres. Daarom heeft de optie ‘wachtwoord vergeten’ in dit geval geen zin. De applicatiebeheerder van de organisatie kan dit nakijken en indien nodig aanpassen. De IP-restrictie instelling is te vinden onder Beheer – Gebruikers, gegevens van de gebruiker, tab Overig.